Hanna
Posty: 15
Rejestracja: środa 05 lis 2014, 12:00

MOL NET

środa 05 lis 2014, 12:04

Witam forumowiczów :)
Mam pytanie odnośnie działania MOL Net działającego od 1 października b.r. Czy ktoś już w tym pracuje? Jak się sprawdza nowa wersja MOLa?

JoannaD
Posty: 22
Rejestracja: piątek 14 wrz 2012, 12:08

Re: MOL NET

środa 26 lis 2014, 13:03

Podbijam, bo też mnie interesuje temat.
Czy ktoś ma i pracuje?

asik
Posty: 41
Rejestracja: wtorek 13 maja 2008, 08:52

Re: MOL NET

środa 26 lis 2014, 15:14

Ja niestety czekam aż znajdą się w szkole pieniądze na przeniesienie bazy...

Annakicia
Posty: 8
Rejestracja: środa 07 sty 2015, 09:30

Re: MOL NET

środa 07 sty 2015, 14:59

Pracuję na MOL NET + od kilku miesięcy i w porównaniu do MOL Optivum wypada źle. Jeśli chodzi o szatę graficzną- nieprzejrzysta,skomplikowana. Wprowadzenie nowego czytelnika (bibliotekarza również) wymaga wprowadzenia numeru PESEL, który później przechowywany jest w chmurze (kto zagwarantuje, że ktoś niepowołany z niego nie skorzysta!). Program bardzo często się zawiesza, wolno działa. Przy wprowadzaniu danych wielokrotnie zauważyłam, że... zwyczajnie ich nie wprowadza. Szczególnie dało się to nam we znaki przy nieszczęsnym spisie z natury- czytnik klikał, niby odczytał kod książki a po zakończeniu spisu okazało się, że dziesiątki książek nie zostało sczytanych, musiałyśmy ich szukać ponownie, co przy bardzo napiętym terminie i tysiącach woluminów jest trudne. Dziś próbowałam kilkakrotnie wypożyczyć uczennicy książkę- czytnik klikał, a na karcie dziewczynki nic się nie pojawiało... a później pojawił się numer książki by za sekundę zniknąć.... Nie ufam temu programowi. Moim zdaniem bardzo różni się i to na niekorzyść od Optivum. Podręcznik jest nieczytelny i nie ma w nim odpowiedzi na pytania jakie mnie dręczą. Samodzielne dochodzenie do prostych rozwiązań metodą prób i błędów mija się z celem. Chętnie skorzystałabym z kursu doskonalącego, uważam że powinien on być nierozłączną częścią programu.