dorka75
Posty: 18
Rejestracja: poniedziałek 10 wrz 2012, 12:16

stare podręczniki

środa 30 wrz 2015, 14:56

Witam!
Staram się znaleźć w bibliotece miejsce na nowe podręczniki. Półki mam dosłownie "zawalone" starymi, bezużytecznymi, niekoniecznie zniszczonymi. Co właściwie mam z nimi zrobić? Zaczęłam porządki już, bo jak znam życie, to w ciągu roku szkolnego będzie tyle zajęć, że do końca roku się za to nie wezmę. Mam wiele podręczników sprzed 15 lat, po kilkanaście egz tych samych tytułów. Stoję nad tym i rozkładam ręce po prostu. Pracuję tu już od kilku lat, ale bibliotekoznawstwo to tylko moja podyplomówka i w wielu sprawach się gubię. Czy ktoś z Was może mnie poinstruować, krok po kroku najlepiej? Myślałam, żeby najpierw popytać przedmiotowców, czy chcą je do swoich klasopracowni, ale tak czy siak muszę je wycofać jakoś z inwentarza... Czy mam je wykreślić z księgi broszur i podręczników i zrobić rejestr, a potem oddać na makulaturę bądź chętnym nauczycielom? Bardzo proszę o pomoc... :?

bogna3
Posty: 675
Rejestracja: środa 27 sie 2008, 15:03

Re: stare podręczniki

środa 30 wrz 2015, 18:31

Sprawdź czy maja nadane numery. Jeśli tak to są zapisane w jakąś księgę (broszur lub podręczników). Zrób protokół ubytków i wpisz po kolei w/g numeracji i przekaż na makulaturę lub chętnym nauczycielom.
Osobiście miałam taką sytuację. Część podręczników było zewidencjonowanych, a część bez numerów. Na te pierwsze sporządziłam protokół ubytków broszur (bo tam były zapisane) i dołączyłam do dokumentacji (do księgowej nie ma potrzeby). Protokół sporządzony przez komisję d/s selekcji księgozbioru ( u nas jest stała komisja powołana zarządzeniem dyrektora szkoły). Te nigdzie nie zapisane po prostu wywaliłam zostawiając po egzemplarzu (może czasem i dwa) na pamiątkę z czego się kiedyś uczono. Może się przydać np. na wystawę z okazji lecia szkoły.

dorka75
Posty: 18
Rejestracja: poniedziałek 10 wrz 2012, 12:16

Re: stare podręczniki

czwartek 01 paź 2015, 14:29

Dziękuję!