sylv
Posty: 251
Rejestracja: czwartek 25 sie 2016, 14:18

Zajęcia i odrabianie lekcji z uczniem

środa 05 paź 2016, 20:02

Pojawiła się taka sprawa... Dyrekcja zadecydowała, że będę 2 razy w tygodniu spotykać się jednym uczniem i pomagać mu w języku polskim, odrabiać z nim lekcje, pomagać się uczyć. Jest to uczeń (wiem to od wychowawcy, bo jeszcze go nie poznałam) mający ogólnie problemy z nauką, niesłuchający co się do niego mówi, lekceważący szkołę itp... Pomijam fakt, że nie miałam nic do powiedzenia w tym wypadku, ale moje pytanie - czy te spotkania powinny być w godzinach pracy biblioteki? Bo muszę znaleźć terminy pasujące uczniowi i mnie. I czy za takie spotkania będę mieć jakoś dodatkowo płatne czy to się mieści w ramach obowiązków bibliotekarza (pomijam fakt, że polonistyki nie kończyłam, ale to jest 4 klasa, więc nie powinnam mieć problemów raczej).

Dodam, że mój staż pracy jako bibliotekarza to dopiero miesiąc, więc jestem zielona w takich sprawach...

EMT
Posty: 315
Rejestracja: niedziela 10 kwie 2016, 17:13

Re: Zajęcia i odrabianie lekcji z uczniem

środa 05 paź 2016, 21:46

Pracę z uczniem trudnym, jeżeli ma ona przynieść jakiekolwiek efekty, powinno się powierzać wyłącznie specjalistom. W zależności od rodzaju jego "niedociągnięć" - psychologom, pedagogom, logopedom itp. oraz nauczycielom przedmiotów mającym jeszcze dodatkowe przygotowanie (lub predyspozycje - te po paru latach pracy widać). I nic Ci sylv nie ujmując, danie takiego zadania właśnie Tobie, świadczy ewidentnie o tym, że dyrekcja chce "odhaczyć" temat: "Dziecko pomoc otrzymało".
Czy Ci za to zapłacą dodatkowo? Zapewne nie, bo musiałabyś zawrzeć dodatkową umowę (ale na co?), bo to ani zastępstwo, ani nauczanie indywidualne. Czy w godzinach pracy? To też zależy, jak Twoja "władza" potraktowała byłe godziny karciane.

sylv
Posty: 251
Rejestracja: czwartek 25 sie 2016, 14:18

Re: Zajęcia i odrabianie lekcji z uczniem

czwartek 06 paź 2016, 06:18